Dane techniczne

Dane techniczne s/y Solanus

Podstawowe dane:

miejsce budowy: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Bydgoszczy (obecnie PESA Bydgoszcz S.A.)
rok budowy: 1992
miejsce wodowania: Gdańsk
armator: Sekcja Żeglarska Regiolanego Towarzystwa Wioslarskiego Bydgostia w Bydgoszczy
typ jachtu: J-80
materiał: stal
długość kadłuba: 14,5 m
szerokość maksymalna: 3,56 m
długość linii wodnej: 11,93 m
masa jachtu: 13 t
masa balastu: 5 t
zanurzenie: 1,95 m
całkowita powierzchnia żagli: 79 m2
fok: 23 m2
grot: 40 m2
bezan: 16 m2
liczba koi: 9
silnik: „Perkins” 37 kW
pojemność zbiorników na paliwo: 500 l
pojemność zbiorników na wodę: 600 l

Wyposażenie dodatkowe:

Radar: Raymarine R70RC Plus, antena – Raymarine 2D 18 in. 2kW
GPS: Garmin GPS 128
Navtex Target Pro-Plus
Radio: UKF Sailor VHF RT 2048
Radiopława: Epirb McMurdo 406 MHz
Lokalizator satelitarny GPS: SPOT
Z zakresu elektroniki pokładowej zainstalowane zostało:
- Chartplotter SIMRAD NSS7 – http://www.escort.com.pl/elektronika-jachtowa/48-zintegrowane-stacje-nawigacyjne/518-simrad-nss-wskanik-nawigacyjny wraz mapą całej Europy Navionics Silver oraz mapą Europy Zachodniej Navionics Gold nr 46 – http://www.escort.com.pl/elektronika-jachtowa/55-mapy-elektroniczne/465-mapy-navionics-gold
- przetwornik echosondy AIRMAR SS60 (temp + głębokość 50/200kHz, 600W) – http://www.escort.com.pl/elektronika-jachtowa/47-echosondy-i-logi/419-przetworniki-kadubowe-firmy-airmar
- moduł SIMRAD Wifi GoFree (do podglądu i sterowania chartplotterem z poziomu Android’a oraz ios’a) – http://www.simrad-yachting.com/en-GB/Products/NSS-Touchscreen-Navigation/WIFI-1-module-en-gb.aspx
- transponder AIS klasy B – http://www.escort.com.pl/elektronika-jachtowa/129-ais-automatyczny-system-identyfikacji/445-comar-systems-csb200 wraz z antenami VHF (Celmar2_3) oraz GPS (Advansea PA-150) – http://www.escort.com.pl/elektronika-jachtowa/127-anteny-i-uchwyty-antenowe/162-anteny-vhf-ukf

Sprzęt został zakupiony w firmie Escort – http://www.escort.com.pl/, od której oprócz upustów otrzymaliśmy również techniczne wsparcie na etapie projektowania systemu. System ma być w miarę możliwości finansowych rozwijany między innymi o nisko-emisyjny radar szerokopasmowy 3G http://www.escort.com.pl/elektronika-jachtowa/46-radary-jachtowe/426-radar-3g oraz kompas satelitarny.